Stor lager på Stigamo – Lagervägen 5

Logistik/kontor  |  2800 m²
FAVORITMARKERA
FAVORITER
FAVORITER
STÄNG

Stor lager på Stigamo – Lagervägen 5

Område: Stigamo
Typ: Logistik/kontor
Totalarea: 2800 m²
Adress:

LAGERVÄGEN 5, 555 92 JÖNKÖPING

Anders Mårtensson

Lokalförmedlare 070 974 99 95 anders.martensson@quadrent.se
Planlösning

Logistiklokalen är helt nybyggd 2021 och ytorna är i mycket gott skick. Lokalen uppgår till 2 800 kvm där 1 000 kvm består av lageryta med en taköjd om 12m u.k. balk och 1 800 kvm består av kontorsyta på våning 2. I kontorsdelen finns två konferensrum för 10-30 personer samt kontorslandskap. Till lagerdelen finns det lastbryggor med vädertätade portar och en inlastningsport om 8m i bredd. Möjligheten finns att hyra ytterligare del av ett lager i samma byggnad som har flera lastportar. Takhöjden i den lagerdelen uppgår till 5,5m u.k. balk. Fastighetsägaren har med framtida hyresgäst i åtanke, inte färdigställt kontorsytan så möjligheten finns att till viss del anpassa den utefter hyresgästens önskemål.

Omgivning

Lokalen är placerad på området Stigamo, ca 10 minuter söder om Jönköping. Stigamo som är en del av Logpoint South Sweden, är ett expansivt logistikområde, precis intill E4:an, strategiskt placerat mellan Sveriges och Nordens största städer. I området finns ca 120 verksamheter på över 480 hektar med mer än 4 500 anställda personer. Området har blivit en knutpunkt för logistik och inom en radie av 40 mil når du 80 procent av Sveriges befolkning. Området växer ständigt och idag består Logpoint South Sweden av delområdena Torsvik, Momarken och Stigamo. Områdena Moliden och Granarp är under utveckling. Många internationella som nationella verksamheter har valt att etablera sig här. Du hittar bland annat, IKEA, G Logistik, Aditro Logistics, PEN, Elektrolux, Bubs godis, och Postnord m.fl.

Kommunikation
Service

All tänkbar service finns i centrala Jönköping.

Parkering

Parkering finns på fastigheten.

Övrigt
Dokument

LÅT OSS GÖRA JOBBET

Fyll i formuläret nedan så matchar vi ert behov mot våra lediga lokaler, utan att ni behöver lyfta ett finger. Det är dessutom helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst.

ÖPPNA FORMULÄR

    PERSONUPPGIFTER

    EGENSKAPER




    kr/mån

    ÖNSKEMÅL OM OMRÅDE




    Hur går det till när vi söker lokal via Quadrent?

    Beroende på hur tydlig bild ni har av ert lokalbehov så ser processen olika ut. Vissa vill gå på visning direkt medan andra vill ha vägledning och värdesätter en behovsanalys innan arbetet med att hitta rätt lokal påbörjas. Vill ni kan vi redan tidigt i processen vägleda er kring frågor rörande lokalmarknaden i Jönköping och ert nuvarande avtal, helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst. Det kan t.ex. handla om hyresnivåer i olika områden, rådgivning kring hur ni säger upp ert befintliga avtal på ett smart sätt eller andra frågor gällande hyreslagstiftning och lokalmarknaden. Vi anpassar vårt arbete efter vad som passar er verksamhet och nedan kan ni se ett förslag på hur processen kan gå till.

    1. Kontakt & behovsanalys
    Vid en första kontakt bokar vi gärna in ett uppstartsmöte, helt kostnadsfritt, där vi tillsammans sätter oss ner och går igenom era krav och önskemål för den nya lokal ni söker. Vi kommer gärna ut till er för att se hur ni har det idag, vad som fungerar bra och mindre bra. Allt för att vi ska få en så tydlig bild av er verksamhet som möjligt. Vi sätter en preliminär tidplan utifrån era behov och ert nuvarande avtal och kan vid önskemål ge råd kring uppsägning, hyresnivåer eller andra lokalfrågor.

    2. Sökning
    När vi lärt känna er verksamhet och förstått ert behov samt era förutsättningar och tidplan, börjar arbetet för oss att matcha era krav och önskemål mot de lokaler vi arbetar med just nu. Genom oss matchas ert lokalbehov mot ca 70 % av Jönköpings lediga lokaler, utan att ni behöver lyfta ett finger. Det är dessutom helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst.

    3. Visning av lokal
    När vi har hittat en eller flera lokaler vi tror kan passa er så kontaktar vi er för ett nytt möte, och för visning av de lokaler vi tagit fram. Förhoppningsvis hittar ni en lokal som passar er verksamhet. Om inte börjar vi om och söker på nytt utifrån de invändningar och den nya informationen som tillkommit efter visningen.

    4. Förhandling & avtal
    När ni hittat en lokal som passar era behov och önskemål tar vi eller fastighetsägaren fram ett utkast till hyresavtal. När båda parter är överens signeras avtalet och ni kan börja förbereda er för flytten.

    5. Uppföljning
    När avtalet är signat avslutas vårt uppdrag, men vårt arbete slutar inte här. Vi vill såklart veta vad ni tycker om er nya lokal och att ni trivs bra med er nya hyresvärd. Efter signerat avtal bokar vi därför in en avstämning, antingen via telefon eller på plats för att få höra era åsikter och säkerställa att ni är nöjda.