Område: | Växjö |
Fastighet: | Flygplanet 2 |
Typ: | mark |
Totalarea: | 40000 m² |
Adress: | Öjabyvägen, 355 93 Växjö |
På Öjabyvägen i Växjö finns det en stor markyta intill Växjö Airport för etablering av Er verksamhet. Ytan är lämpad för såväl logistik, produktion, kontor och huvudkontorsverksamhet (se mer på sidan 6). Beroende på typ av verksamhet kan upp mot 30 000 – 40 000 kvm lokaler byggas. Området kan även delas upp i mindre lotter om ert lokalbehov är mindre. Området har en detaljplan som är antagen och fastigheten står redo att bebyggas. Framtida buller och byggtrafik är begränsad då området i stort sett är färdig exploaterat. Fastigheten ligger i närhet till större vägar och kollektivtrafik, strövområde och växande Nylanda-området.
För mer information kontakta i första hand
Marcus Thorin.
Marken är placerad ca 1 minut från Växjö Airport, 6 km (ca 8 minuter) till Grand Samarkand och 7km (ca 10 minuter) in till Växjö centrum. I området finns det mycket bra kollektivtrafiks förbindelser mellan centrala Växjö och flygplatsen med busslinje 4. Inom en radie på ca 11 mil når man större delar av södra Sverige och många större städer så som Jönköping, Ljungby, Halmstad, Kalmar, Oskarshamn, Karlskrona och Kristianstad m.fl.. Inom 50 minuter når man E4:an som sträcker sig genom hela Sverige. Genom Växjö Airport når man större delen av Europa inom tre timmar och vill man flyga inrikes kan man smidigt ta sig till Stockholm på en timme.
Kommunikation i form av buss finns till området.
All tänkbar service finns i centrala Växjö.
För mer information kontakta Marcus Thorin.
Fyll i formuläret nedan så matchar vi ert behov mot våra lediga lokaler, utan att ni behöver lyfta ett finger. Det är dessutom helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst.
ÖPPNA FORMULÄRBeroende på hur tydlig bild ni har av ert lokalbehov så ser processen olika ut. Vissa vill gå på visning direkt medan andra vill ha vägledning och värdesätter en behovsanalys innan arbetet med att hitta rätt lokal påbörjas. Vill ni kan vi redan tidigt i processen vägleda er kring frågor rörande lokalmarknaden i Jönköping och ert nuvarande avtal, helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst. Det kan t.ex. handla om hyresnivåer i olika områden, rådgivning kring hur ni säger upp ert befintliga avtal på ett smart sätt eller andra frågor gällande hyreslagstiftning och lokalmarknaden. Vi anpassar vårt arbete efter vad som passar er verksamhet och nedan kan ni se ett förslag på hur processen kan gå till.
1. Kontakt & behovsanalys
Vid en första kontakt bokar vi gärna in ett uppstartsmöte, helt kostnadsfritt, där vi tillsammans sätter oss ner och går igenom era krav och önskemål för den nya lokal ni söker. Vi kommer gärna ut till er för att se hur ni har det idag, vad som fungerar bra och mindre bra. Allt för att vi ska få en så tydlig bild av er verksamhet som möjligt. Vi sätter en preliminär tidplan utifrån era behov och ert nuvarande avtal och kan vid önskemål ge råd kring uppsägning, hyresnivåer eller andra lokalfrågor.
2. Sökning
När vi lärt känna er verksamhet och förstått ert behov samt era förutsättningar och tidplan, börjar arbetet för oss att matcha era krav och önskemål mot de lokaler vi arbetar med just nu. Genom oss matchas ert lokalbehov mot ca 70 % av Jönköpings lediga lokaler, utan att ni behöver lyfta ett finger. Det är dessutom helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst.
3. Visning av lokal
När vi har hittat en eller flera lokaler vi tror kan passa er så kontaktar vi er för ett nytt möte, och för visning av de lokaler vi tagit fram. Förhoppningsvis hittar ni en lokal som passar er verksamhet. Om inte börjar vi om och söker på nytt utifrån de invändningar och den nya informationen som tillkommit efter visningen.
4. Förhandling & avtal
När ni hittat en lokal som passar era behov och önskemål tar vi eller fastighetsägaren fram ett utkast till hyresavtal. När båda parter är överens signeras avtalet och ni kan börja förbereda er för flytten.
5. Uppföljning
När avtalet är signat avslutas vårt uppdrag, men vårt arbete slutar inte här. Vi vill såklart veta vad ni tycker om er nya lokal och att ni trivs bra med er nya hyresvärd. Efter signerat avtal bokar vi därför in en avstämning, antingen via telefon eller på plats för att få höra era åsikter och säkerställa att ni är nöjda.