Mindre förvaring i Gränna

Lager/kontor/industri  |  1000 m²
FAVORITMARKERA
FAVORITER
FAVORITER
STÄNG

Mindre förvaring i Gränna

Område: Gränna
Typ: Lager/kontor/industri
Totalarea: 1000 m²
Delarea: 400
Adress:

SKIFTESVÄGEN 16, 563 31 GRÄNNA

Anders Mårtensson

Lokalförmedlare 070 974 99 95 anders.martensson@quadrent.se
Planlösning

Lokalerna är uppdelad i en större yta i källarplan om 1 000 kvm och flera mindre ytor på bottenplan om 100-400 kvm. Planlösningen på respektive våning är anpassningsbar utefter behov. De mindre förvarings-/ lagerytorna är anpassade för förvaring och har därför ingen tillgång till WC m.m.. För att utveckla tillgängligheten till byggnadens bottenplan och källarplan kommer fastighetsägare på bottenplan sätta in en större markport om 5,5m i bredd. På källarplanet kommer en ramp med markport skapas för att göra det lätt för in och utlastning. Möjligheten finns att hyra en större yta i byggnaden med tillhörande kontor m.m. som kan anpassas efter er verksamhet. Men vid intresse av detta, kontakta vår lokalförmedlare Cecilia för ytterligare information och diskussion.

Omgivning

Gränna är en liten stad längs med Vättern vid foten av Grännaberget. Staden är mest känd som polkagrisstaden med ett flertal kokerier längs med kullerstensgatorna. Med närhet till E4:an är Gränna ett stopp som många turister gör varje år om så bara över dagen eller för längre perioder. Från Grännahamn finns även möjlighet att ta färjan ut till Visingsö. Trotts att Gränna är en mindre stad utvecklas den ständigt. I området vid Skiftesvägen pågår ett projekt för att möjliggöra bostadsbebyggelse samt en ny väg genom södra delen av staden. Vägen ska gå genom verksamhetsområdet i södra Gränna och vidare till hamnen för att avleda den tunga trafiken från de centralaste delarna. Den nya vägen är planerad att gör över åkrarna och korsa Skiftesvägen där den lediga lokalen är placerad

Kommunikation
Service

All tänkbar service finns i centrala Gränna.

Parkering

Parkering finns på fastigheten.

Övrigt
Dokument

LÅT OSS GÖRA JOBBET

Fyll i formuläret nedan så matchar vi ert behov mot våra lediga lokaler, utan att ni behöver lyfta ett finger. Det är dessutom helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst.

ÖPPNA FORMULÄR

    PERSONUPPGIFTER

    EGENSKAPER




    kr/mån

    ÖNSKEMÅL OM OMRÅDE




    HUR GÅR DET TILL NÄR VI SÖKER LOKAL VIA QUADRENT?

    Beroende på hur tydlig bild ni har av ert lokalbehov så ser processen olika ut. Vissa vill gå på visning direkt medan andra vill ha vägledning och värdesätter en behovsanalys innan arbetet med att hitta rätt lokal påbörjas. Vill ni kan vi redan tidigt i processen vägleda er kring frågor rörande lokalmarknaden i Jönköping och ert nuvarande avtal, helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst. Det kan t.ex. handla om hyresnivåer i olika områden, rådgivning kring hur ni säger upp ert befintliga avtal på ett smart sätt eller andra frågor gällande hyreslagstiftning och lokalmarknaden. Vi anpassar vårt arbete efter vad som passar er verksamhet och nedan kan ni se ett förslag på hur processen kan gå till.

    1. Kontakt & behovsanalys
    Vid en första kontakt bokar vi gärna in ett uppstartsmöte, helt kostnadsfritt, där vi tillsammans sätter oss ner och går igenom era krav och önskemål för den nya lokal ni söker. Vi kommer gärna ut till er för att se hur ni har det idag, vad som fungerar bra och mindre bra. Allt för att vi ska få en så tydlig bild av er verksamhet som möjligt. Vi sätter en preliminär tidplan utifrån era behov och ert nuvarande avtal och kan vid önskemål ge råd kring uppsägning, hyresnivåer eller andra lokalfrågor.

    2. Sökning
    När vi lärt känna er verksamhet och förstått ert behov samt era förutsättningar och tidplan, börjar arbetet för oss att matcha era krav och önskemål mot de lokaler vi arbetar med just nu. Genom oss matchas ert lokalbehov mot ca 70 % av Jönköpings lediga lokaler, utan att ni behöver lyfta ett finger. Det är dessutom helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst.

    3. Visning av lokal
    När vi har hittat en eller flera lokaler vi tror kan passa er så kontaktar vi er för ett nytt möte, och för visning av de lokaler vi tagit fram. Förhoppningsvis hittar ni en lokal som passar er verksamhet. Om inte börjar vi om och söker på nytt utifrån de invändningar och den nya informationen som tillkommit efter visningen.

    4. Förhandling & avtal
    När ni hittat en lokal som passar era behov och önskemål tar vi eller fastighetsägaren fram ett utkast till hyresavtal. När båda parter är överens signeras avtalet och ni kan börja förbereda er för flytten.

    5. Uppföljning
    När avtalet är signat avslutas vårt uppdrag, men vårt arbete slutar inte här. Vi vill såklart veta vad ni tycker om er nya lokal och att ni trivs bra med er nya hyresvärd. Efter signerat avtal bokar vi därför in en avstämning, antingen via telefon eller på plats för att få höra era åsikter och säkerställa att ni är nöjda.