Skiftesvägen 16

Lager  |  11075 m²
FAVORITMARKERA
FAVORITER
FAVORITER
STÄNG

Skiftesvägen 16

Område: Gränna
Typ: Lager
Totalarea: 11075 m²
Adress:

SKIFTESVÄGEN 16, 563 31 GRÄNNA

Anders Mårtensson

Lokalförmedlare 070 974 99 95 anders.martensson@quadrent.se
Planlösning

Lokalen är uppdelad i två plan och en källardel där plan 2 (entréplan) uppgår till 4 726 kvm och plan 1 uppgår till 4 684 kvm. Stora delar av ytorna består av lager och produktionsytor samt till viss del kontor. Plan 1 har tillgång till en upphöjdlastport från baksidan och plan 2 har möjlighet att öppna en port mot Skiftesvägen i marknivå. Mellan plan 2 och källaren finns det även en större hiss för palltransport där högsta vikt är 3 000kg eller 20 personer. Källardelen uppgår till 1 664 kvm och består av viss del lager samt produktionsytor. Möjligheten finns att öppna upp en större port mot baksidan där det finns en asfalterad väg. Takhöjden i byggnaden varierar där plan 2 har högst takhöjd om 3 m uk.balk medans plan 2 har ca 2,3 uk.balk.

Omgivning

Gränna är en liten stad längs med Vättern vid foten av Grännaberget. Staden är mest känd som polkagrisstaden med ett flertal kokerier längs med kullerstensgatorna. Med närhet till E4:an är Gränna ett stopp som många turister gör varje år om så bara över dagen eller för längre perioder. Från Grännahamn finns även möjlighet att ta färjan ut till Visingsö. Trotts att Gränna är en mindre stad utvecklas den ständigt. I området vid Skiftesvägen pågår ett projekt för att möjliggöra bostadsbebyggelse samt en ny väg genom södra delen av staden. Vägen ska gå genom verksamhetsområdet i södra Gränna och vidare till hamnen för att avleda den tunga trafiken från de centralaste delarna. Den nya vägen är planerad att gör över åkrarna och korsa Skiftesvägen där den lediga lokalen är placerad

Kommunikation
Service

All tänkbar service finns i centrala Gränna.

Parkering

Parkering finns på fastigheten.

Övrigt
Dokument

LÅT OSS GÖRA JOBBET

Fyll i formuläret nedan så matchar vi ert behov mot våra lediga lokaler, utan att ni behöver lyfta ett finger. Det är dessutom helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst.

ÖPPNA FORMULÄR

    PERSONUPPGIFTER
    EGENSKAPER



    kr/mån
    ÖNSKEMÅL OM OMRÅDE



    HUR GÅR DET TILL NÄR VI SÖKER LOKAL VIA QUADRENT?

    Beroende på hur tydlig bild ni har av ert lokalbehov så ser processen olika ut. Vissa vill gå på visning direkt medan andra vill ha vägledning och värdesätter en behovsanalys innan arbetet med att hitta rätt lokal påbörjas. Vill ni kan vi redan tidigt i processen vägleda er kring frågor rörande lokalmarknaden i Jönköping och ert nuvarande avtal, helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst. Det kan t.ex. handla om hyresnivåer i olika områden, rådgivning kring hur ni säger upp ert befintliga avtal på ett smart sätt eller andra frågor gällande hyreslagstiftning och lokalmarknaden. Vi anpassar vårt arbete efter vad som passar er verksamhet och nedan kan ni se ett förslag på hur processen kan gå till.

    1. Kontakt & behovsanalys
    Vid en första kontakt bokar vi gärna in ett uppstartsmöte, helt kostnadsfritt, där vi tillsammans sätter oss ner och går igenom era krav och önskemål för den nya lokal ni söker. Vi kommer gärna ut till er för att se hur ni har det idag, vad som fungerar bra och mindre bra. Allt för att vi ska få en så tydlig bild av er verksamhet som möjligt. Vi sätter en preliminär tidplan utifrån era behov och ert nuvarande avtal och kan vid önskemål ge råd kring uppsägning, hyresnivåer eller andra lokalfrågor.

    2. Sökning
    När vi lärt känna er verksamhet och förstått ert behov samt era förutsättningar och tidplan, börjar arbetet för oss att matcha era krav och önskemål mot de lokaler vi arbetar med just nu. Genom oss matchas ert lokalbehov mot ca 70 % av Jönköpings lediga lokaler, utan att ni behöver lyfta ett finger. Det är dessutom helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst.

    3. Visning av lokal
    När vi har hittat en eller flera lokaler vi tror kan passa er så kontaktar vi er för ett nytt möte, och för visning av de lokaler vi tagit fram. Förhoppningsvis hittar ni en lokal som passar er verksamhet. Om inte börjar vi om och söker på nytt utifrån de invändningar och den nya informationen som tillkommit efter visningen.

    4. Förhandling & avtal
    När ni hittat en lokal som passar era behov och önskemål tar vi eller fastighetsägaren fram ett utkast till hyresavtal. När båda parter är överens signeras avtalet och ni kan börja förbereda er för flytten.

    5. Uppföljning
    När avtalet är signat avslutas vårt uppdrag, men vårt arbete slutar inte här. Vi vill såklart veta vad ni tycker om er nya lokal och att ni trivs bra med er nya hyresvärd. Efter signerat avtal bokar vi därför in en avstämning, antingen via telefon eller på plats för att få höra era åsikter och säkerställa att ni är nöjda.