Kyrkogatan 6

Kontor  |  419 m²
FAVORITMARKERA
FAVORITER
FAVORITER
STÄNG

Kyrkogatan 6

Område: Väster
Fastighet: Graniten 6
Typ: Kontor
Totalarea: 419 m²
Adress:

Kyrkogatan 6, 553 16 Jönköping

Anders Mårtensson

Lokalförmedlare 070 974 99 95 anders.martensson@quadrent.se
Planlösning

Lokalen är placerad mitt emot rådhusparken och rådhuset ovanför Park Brasserie. Lokalen har en öppen planlösning och stora fönster ut mot Rådhusparken. Lokalen lämpar sig för större kontor i två våningar eller mindre kontor på ett plan. Ytan uppgår till ca 419 kvm uppdelat på två plan. All tänkbar service finns i området eller inom gång-avstånd. Lokalens strategiska placering passar perfekt för dig som pendlar då Jönköpings resecentrum ligger ca 100m bort men även för dig som cyklar eller tar bilen till jobbet då det finns en bred cykelbana utanför samt parkeringshus i området. Lokalen passar den som söker efter ett stort kontor i centrala Jönköping med närhet till det mesta och som värdesätter möjligheten att anpassa lokalen helt efter sina egna behov i samråd med hyresvärden.
Lokalen är uppdelad i tre olika lokaler på två våningar. Som hyregäst kan man hyra en, två eller alla tre lokaler. Lokal A uppgår till 91 kvm, lokal B uppgår till 99 kvm och lokal C uppgår till
229 kvm. Delar av lokalerna är renoverade och samtliga lokaler går att hyra i befintligt skick. Vid intresse kan fastighetsägaren tillsammans med hyresgästen anpassa och renovera lokalerna efter deras behov.
Hela fastigheten kommer inom den närmsta tiden att renoveras med ny fasad och fönsterrenovering.

Omgivning

Centralt belägen omgiven av all tänkbar service.

Kommunikation

Jönköping resecentrum ligger ca 100m bort.

Service

All tänkbar service finns inom gångavstånd.

Parkering

Parkeringshus finns i området.

Övrigt
Dokument

LÅT OSS GÖRA JOBBET

Fyll i formuläret nedan så matchar vi ert behov mot våra lediga lokaler, utan att ni behöver lyfta ett finger. Det är dessutom helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst.

ÖPPNA FORMULÄR
PERSONUPPGIFTER

EGENSKAPER



kr/mån

ÖNSKEMÅL OM OMRÅDE



HUR GÅR DET TILL NÄR VI SÖKER LOKAL VIA QUADRENT?

Beroende på hur tydlig bild ni har av ert lokalbehov så ser processen olika ut. Vissa vill gå på visning direkt medan andra vill ha vägledning och värdesätter en behovsanalys innan arbetet med att hitta rätt lokal påbörjas. Vill ni kan vi redan tidigt i processen vägleda er kring frågor rörande lokalmarknaden i Jönköping och ert nuvarande avtal, helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst. Det kan t.ex. handla om hyresnivåer i olika områden, rådgivning kring hur ni säger upp ert befintliga avtal på ett smart sätt eller andra frågor gällande hyreslagstiftning och lokalmarknaden. Vi anpassar vårt arbete efter vad som passar er verksamhet och nedan kan ni se ett förslag på hur processen kan gå till.

1. Kontakt & behovsanalys
Vid en första kontakt bokar vi gärna in ett uppstartsmöte, helt kostnadsfritt, där vi tillsammans sätter oss ner och går igenom era krav och önskemål för den nya lokal ni söker. Vi kommer gärna ut till er för att se hur ni har det idag, vad som fungerar bra och mindre bra. Allt för att vi ska få en så tydlig bild av er verksamhet som möjligt. Vi sätter en preliminär tidplan utifrån era behov och ert nuvarande avtal och kan vid önskemål ge råd kring uppsägning, hyresnivåer eller andra lokalfrågor.

2. Sökning
När vi lärt känna er verksamhet och förstått ert behov samt era förutsättningar och tidplan, börjar arbetet för oss att matcha era krav och önskemål mot de lokaler vi arbetar med just nu. Genom oss matchas ert lokalbehov mot ca 70 % av Jönköpings lediga lokaler, utan att ni behöver lyfta ett finger. Det är dessutom helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst.

3. Visning av lokal
När vi har hittat en eller flera lokaler vi tror kan passa er så kontaktar vi er för ett nytt möte, och för visning av de lokaler vi tagit fram. Förhoppningsvis hittar ni en lokal som passar er verksamhet. Om inte börjar vi om och söker på nytt utifrån de invändningar och den nya informationen som tillkommit efter visningen.

4. Förhandling & avtal
När ni hittat en lokal som passar era behov och önskemål tar vi eller fastighetsägaren fram ett utkast till hyresavtal. När båda parter är överens signeras avtalet och ni kan börja förbereda er för flytten.

5. Uppföljning
När avtalet är signat avslutas vårt uppdrag, men vårt arbete slutar inte här. Vi vill såklart veta vad ni tycker om er nya lokal och att ni trivs bra med er nya hyresvärd. Efter signerat avtal bokar vi därför in en avstämning, antingen via telefon eller på plats för att få höra era åsikter och säkerställa att ni är nöjda.