Åsenvägen 7

Kontor  |  394 m²
FAVORITMARKERA
FAVORITER
FAVORITER
STÄNG

Åsenvägen 7

Område: Söder
Typ: Kontor
Totalarea: 394 m²
Adress:

Åsenvägen 7, 553 31 Jönköping

Anders Mårtensson

Lokalförmedlare 070 974 99 95 anders.martensson@quadrent.se
Planlösning

Mycket bra lokalen som är placerad på plan två. Lokalen uppgår till 394 kvm och har idag en planlösning med egna utrymmen fördelat mellan kontor i olika storlekar, konferensrum samt ett större kök.
Kontoret har god tillgänglighet med hiss från entréplan och är genomgående ljus då det finns fönster åt flera väderstreck.

Lokalens utformning och planlösning kommer att tillsammans med hyresgästen utformas efter behov så lägg inte för stor vikt i hur utformningen/ ytorna ser ut idag.

Omgivning

Lokalen är placerad på Åsenvägen 7 på området Kristinedal. Området består av kontor, bostäder, skolor och öppna grönområden. Gillar man att komma ut på raster och luncher så finns både Stadsparken och Friaredalen i närheten där man har möjlighet att ta en lunchprommenad. Man tar sig väldigt smidigt till områdena Väster och Söder där det finns ett större utbud av restauranger, butiker men vill man äta något smidigt finns det pizzerior och Coop vid Åsenvägen. Det sker väldigt mycket utveckling i Jönköping och Kristinedal blir ett allt mer centralt läge i staden. Fördelen med lokalens placering är att man smidigt kan ta sig ut på E4:an via Torpa eller vidare upp mot Samset eller Bankeryd. Lokalens placering gör det också möjligt att hitta ett större utbud av parkeringsplatser vilket många lokaler på Väster har problem med. Fördelarna med en lokal på Åsenvägen är många och saknar man människoflödet på Torpa och Väster tar det endast 10 minuter till fots att nå de mest centrala delarna.

Kommunikation

Kommunikation i form av buss går på Åsenvägen.

Service

All tänkbar service finns i centrala Jönköping ca 5 min bort eller i området.

Parkering

Parkering finns på fastigheten.

Övrigt
Dokument

LÅT OSS GÖRA JOBBET

Fyll i formuläret nedan så matchar vi ert behov mot våra lediga lokaler, utan att ni behöver lyfta ett finger. Det är dessutom helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst.

ÖPPNA FORMULÄR

    PERSONUPPGIFTER

    EGENSKAPER




    kr/mån

    ÖNSKEMÅL OM OMRÅDE




    Hur går det till när vi söker lokal via Quadrent?

    Beroende på hur tydlig bild ni har av ert lokalbehov så ser processen olika ut. Vissa vill gå på visning direkt medan andra vill ha vägledning och värdesätter en behovsanalys innan arbetet med att hitta rätt lokal påbörjas. Vill ni kan vi redan tidigt i processen vägleda er kring frågor rörande lokalmarknaden i Jönköping och ert nuvarande avtal, helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst. Det kan t.ex. handla om hyresnivåer i olika områden, rådgivning kring hur ni säger upp ert befintliga avtal på ett smart sätt eller andra frågor gällande hyreslagstiftning och lokalmarknaden. Vi anpassar vårt arbete efter vad som passar er verksamhet och nedan kan ni se ett förslag på hur processen kan gå till.

    1. Kontakt & behovsanalys
    Vid en första kontakt bokar vi gärna in ett uppstartsmöte, helt kostnadsfritt, där vi tillsammans sätter oss ner och går igenom era krav och önskemål för den nya lokal ni söker. Vi kommer gärna ut till er för att se hur ni har det idag, vad som fungerar bra och mindre bra. Allt för att vi ska få en så tydlig bild av er verksamhet som möjligt. Vi sätter en preliminär tidplan utifrån era behov och ert nuvarande avtal och kan vid önskemål ge råd kring uppsägning, hyresnivåer eller andra lokalfrågor.

    2. Sökning
    När vi lärt känna er verksamhet och förstått ert behov samt era förutsättningar och tidplan, börjar arbetet för oss att matcha era krav och önskemål mot de lokaler vi arbetar med just nu. Genom oss matchas ert lokalbehov mot ca 70 % av Jönköpings lediga lokaler, utan att ni behöver lyfta ett finger. Det är dessutom helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst.

    3. Visning av lokal
    När vi har hittat en eller flera lokaler vi tror kan passa er så kontaktar vi er för ett nytt möte, och för visning av de lokaler vi tagit fram. Förhoppningsvis hittar ni en lokal som passar er verksamhet. Om inte börjar vi om och söker på nytt utifrån de invändningar och den nya informationen som tillkommit efter visningen.

    4. Förhandling & avtal
    När ni hittat en lokal som passar era behov och önskemål tar vi eller fastighetsägaren fram ett utkast till hyresavtal. När båda parter är överens signeras avtalet och ni kan börja förbereda er för flytten.

    5. Uppföljning
    När avtalet är signat avslutas vårt uppdrag, men vårt arbete slutar inte här. Vi vill såklart veta vad ni tycker om er nya lokal och att ni trivs bra med er nya hyresvärd. Efter signerat avtal bokar vi därför in en avstämning, antingen via telefon eller på plats för att få höra era åsikter och säkerställa att ni är nöjda.