Åsenvägen 7

Kontor  |  649 m²
FAVORITMARKERA
FAVORITER
FAVORITER
STÄNG

Åsenvägen 7

Område: Söder
Typ: Kontor
Totalarea: 649 m²
Adress:

Åsenvägen 7, 553 31 Jönköping

Anders Mårtensson

Lokalförmedlare 070 974 99 95 anders.martensson@quadrent.se
Planlösning

En stor kontorslokal uppdelad på två plan. Centralt belägen på Åsenvägen 7 i Jönköping. Lokalen är lättill­gänglig med skyltläge ut mot Åsenvägen. Lokalen har en yta som uppgår till 649 kvm och är uppdelat på två plan. I området finns det mestadels kontor, bostäder och skolor. Det finns även flera företag som Jönköpings kommuns IT-avdelning, Bäckalyckans läkarmottagning AB, Trecom, IF Metall Vätterbygden m.fl. i området. Lokalen har goda parkeringsmöjligheter samt en last­port i markplan och för den som föredrar buss går även busslinjer 27, 131, 132 och 250 med en hållplats precis utanför fastigheten. Lokalen passar perfekt för den som är behov av ett centralt läge i Jönköping utan att den behöver sitta mitt i centrum.

PLAN 1 – PLANRITNING

Lokalen är uppdelad i två plan med tillgänglighet till båda planen via en interntrappa eller via trapp­hus. På plan 1 finns det flertal kontor både större och mindre, ett konferensrum, kök, dusch m.m. Det finns även ett mindre lagerutrymme som har tillgång till en markport från parkeringen. Mark­porten är däremot enda tillgången till ett sopprum med avfallshantering och delas med övriga hyres­gäster.

PLAN 2 – PLANRITNING

Plan 2 liksom plan 1 har ett flertal kontor i olika storlekar, konferensrum samt ett större kök. Detta plan är även handikappanpassat då det finns hiss till detta plan samt en handikapptoalett.

Omgivning

Omgiven av bostadsområde.

Kommunikation

Kommunikation i form av buss går på Åsenvägen.

Service

All tänkbar service finns i centrala Jönköping ca 5 min bort eller i området.

Parkering

Parkering finns på fastigheten.

Övrigt
Dokument

LÅT OSS GÖRA JOBBET

Fyll i formuläret nedan så matchar vi ert behov mot våra lediga lokaler, utan att ni behöver lyfta ett finger. Det är dessutom helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst.

ÖPPNA FORMULÄR

    PERSONUPPGIFTER
    EGENSKAPER



    kr/mån
    ÖNSKEMÅL OM OMRÅDE



    Hur går det till när vi söker lokal via Quadrent?

    Beroende på hur tydlig bild ni har av ert lokalbehov så ser processen olika ut. Vissa vill gå på visning direkt medan andra vill ha vägledning och värdesätter en behovsanalys innan arbetet med att hitta rätt lokal påbörjas. Vill ni kan vi redan tidigt i processen vägleda er kring frågor rörande lokalmarknaden i Jönköping och ert nuvarande avtal, helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst. Det kan t.ex. handla om hyresnivåer i olika områden, rådgivning kring hur ni säger upp ert befintliga avtal på ett smart sätt eller andra frågor gällande hyreslagstiftning och lokalmarknaden. Vi anpassar vårt arbete efter vad som passar er verksamhet och nedan kan ni se ett förslag på hur processen kan gå till.

    1. Kontakt & behovsanalys
    Vid en första kontakt bokar vi gärna in ett uppstartsmöte, helt kostnadsfritt, där vi tillsammans sätter oss ner och går igenom era krav och önskemål för den nya lokal ni söker. Vi kommer gärna ut till er för att se hur ni har det idag, vad som fungerar bra och mindre bra. Allt för att vi ska få en så tydlig bild av er verksamhet som möjligt. Vi sätter en preliminär tidplan utifrån era behov och ert nuvarande avtal och kan vid önskemål ge råd kring uppsägning, hyresnivåer eller andra lokalfrågor.

    2. Sökning
    När vi lärt känna er verksamhet och förstått ert behov samt era förutsättningar och tidplan, börjar arbetet för oss att matcha era krav och önskemål mot de lokaler vi arbetar med just nu. Genom oss matchas ert lokalbehov mot ca 70 % av Jönköpings lediga lokaler, utan att ni behöver lyfta ett finger. Det är dessutom helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst.

    3. Visning av lokal
    När vi har hittat en eller flera lokaler vi tror kan passa er så kontaktar vi er för ett nytt möte, och för visning av de lokaler vi tagit fram. Förhoppningsvis hittar ni en lokal som passar er verksamhet. Om inte börjar vi om och söker på nytt utifrån de invändningar och den nya informationen som tillkommit efter visningen.

    4. Förhandling & avtal
    När ni hittat en lokal som passar era behov och önskemål tar vi eller fastighetsägaren fram ett utkast till hyresavtal. När båda parter är överens signeras avtalet och ni kan börja förbereda er för flytten.

    5. Uppföljning
    När avtalet är signat avslutas vårt uppdrag, men vårt arbete slutar inte här. Vi vill såklart veta vad ni tycker om er nya lokal och att ni trivs bra med er nya hyresvärd. Efter signerat avtal bokar vi därför in en avstämning, antingen via telefon eller på plats för att få höra era åsikter och säkerställa att ni är nöjda.