Vaggerydsgatan 1

Kontor  |  517 m²
FAVORITMARKERA
FAVORITER
FAVORITER
STÄNG

Vaggerydsgatan 1

Område: Munksjöstaden
Typ: Kontor
Totalarea: 517 m²
Adress:

Vaggerydsvägen 1, 553 30 Jönköping

David Hjalmarsson

Lokaluthyrning, rådgivning +46 36 440 04 96 +46 701 97 45 54 david.hjalmarsson@quadrent.se
Planlösning

Byggnadens runda form erbjuder en nytänkande och kreativ kontorsmiljö med en svårslagen utsikt över Jönköping. Byggnaden utstrålar framåtanda och kommer bli en central plats i den växande stadsdelen Munksjöstaden. Våningsplan 11 erbjuder utöver en vacker utsikt över Jönköpings stad ca 517 kvm kontorsyta. Lokalen är idag anpassad för arbete i öppet landskap som inrymmer ca 40 arbetsplatser. Till detta så finns även 4 enskilda kontorsrum som även går att använda som mötesrum. Samt 5 st flexrum där möjlighet finns att använda rummen som mötesrum, samtalsrum, tysta rum eller som ett tillfälligt kontorsrum. Lokalen är genomgående inredd med textilmatta och ljusa väggar. I anslutning till hissarna finns det tillgång till tre st wc i varje våningsplan varav ett är utrustat med dusch.

Omgivning

Munksjöstaden som för närvarande växer fram kommer bestå av en blandning av boende, kontor, restauranger, mataffärer och annan närservice.

Kommunikation

Närheten till E4:an gör att det är enkelt och smidigt för besökande att snabbt ta sig till och från lokalen med bil och inom ca 5 min promenadväg från lokalen finns pendelparkering. För den som vill gå eller cykla finns goda möjligheter till cykel- och gångvägar från Munksjötornet. Busshållplats finns ca 100 meter från lokalen som trafikeras av bl.a. stombuss 1 med frekventa avgångar.

Service

På entréplanet hittar du lunchrestaurangen VY som dessutom driver skybaren högst upp i huset på våningsplan 16. Dessutom så hittar du även Cardio Club gym i entréplanet. All annan tänkbar service hittar du i Jönköpings centrum ca 10 min från lokalen.

Parkering

Parkeringsplatser finns att hyra i garage.

Övrigt

Möjlighet finns att skylta ut mot Barnarpsgatan.

Dokument

LÅT OSS GÖRA JOBBET

Fyll i formuläret nedan så matchar vi ert behov mot våra lediga lokaler, utan att ni behöver lyfta ett finger. Det är dessutom helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst.

ÖPPNA FORMULÄR
PERSONUPPGIFTER

EGENSKAPER



kr/mån

ÖNSKEMÅL OM OMRÅDE



HUR GÅR DET TILL NÄR VI SÖKER LOKAL VIA QUADRENT?

Beroende på hur tydlig bild ni har av ert lokalbehov så ser processen olika ut. Vissa vill gå på visning direkt medan andra vill ha vägledning och värdesätter en behovsanalys innan arbetet med att hitta rätt lokal påbörjas. Vill ni kan vi redan tidigt i processen vägleda er kring frågor rörande lokalmarknaden i Jönköping och ert nuvarande avtal, helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst. Det kan t.ex. handla om hyresnivåer i olika områden, rådgivning kring hur ni säger upp ert befintliga avtal på ett smart sätt eller andra frågor gällande hyreslagstiftning och lokalmarknaden. Vi anpassar vårt arbete efter vad som passar er verksamhet och nedan kan ni se ett förslag på hur processen kan gå till.

1. Kontakt & behovsanalys
Vid en första kontakt bokar vi gärna in ett uppstartsmöte, helt kostnadsfritt, där vi tillsammans sätter oss ner och går igenom era krav och önskemål för den nya lokal ni söker. Vi kommer gärna ut till er för att se hur ni har det idag, vad som fungerar bra och mindre bra. Allt för att vi ska få en så tydlig bild av er verksamhet som möjligt. Vi sätter en preliminär tidplan utifrån era behov och ert nuvarande avtal och kan vid önskemål ge råd kring uppsägning, hyresnivåer eller andra lokalfrågor.

2. Sökning
När vi lärt känna er verksamhet och förstått ert behov samt era förutsättningar och tidplan, börjar arbetet för oss att matcha era krav och önskemål mot de lokaler vi arbetar med just nu. Genom oss matchas ert lokalbehov mot ca 70 % av Jönköpings lediga lokaler, utan att ni behöver lyfta ett finger. Det är dessutom helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst.

3. Visning av lokal
När vi har hittat en eller flera lokaler vi tror kan passa er så kontaktar vi er för ett nytt möte, och för visning av de lokaler vi tagit fram. Förhoppningsvis hittar ni en lokal som passar er verksamhet. Om inte börjar vi om och söker på nytt utifrån de invändningar och den nya informationen som tillkommit efter visningen.

4. Förhandling & avtal
När ni hittat en lokal som passar era behov och önskemål tar vi eller fastighetsägaren fram ett utkast till hyresavtal. När båda parter är överens signeras avtalet och ni kan börja förbereda er för flytten.

5. Uppföljning
När avtalet är signat avslutas vårt uppdrag, men vårt arbete slutar inte här. Vi vill såklart veta vad ni tycker om er nya lokal och att ni trivs bra med er nya hyresvärd. Efter signerat avtal bokar vi därför in en avstämning, antingen via telefon eller på plats för att få höra era åsikter och säkerställa att ni är nöjda.