Slottsgatan 40-44, Domherren 23

Kontor  |  11500 m²
FAVORITMARKERA
FAVORITER
FAVORITER
STÄNG

Slottsgatan 40-44, Domherren 23

Område: Lokalen är belägen mitt i centrala Jönköping
Fastighet: Domherren 23
Typ: Kontor
Totalarea: 11500 m²
Adress:

Slottsgatan 40-44, 553 22 Jönköping

David Hjalmarsson

Lokaluthyrning, rådgivning +46 36 440 04 96 +46 701 97 45 54 david.hjalmarsson@quadrent.se
Planlösning

Byggnaden erbjuder en total area om ca 11 500 m2 som i samråd med hyresgästen kommer att renoveras och anpassas utefter verksamheten som ska bedrivas i lokalen. Detta ger stora möjligheter att vara med och påverka både materialval och utformning av lokalen. Byggnaden är utformad med ljusinsläpp från N S Ö dessutom kommer det in ljus genom ljusgården mitt i byggnaden vilket möjliggör en ljus och fräsch kontorsmiljö. Entréplanet erbjuder en total yta om ca 4000 m2 avsedd för kontorsverksamhet. Våningsplan 2,3 och 4 erbjuder vardera 2 500 m2 per plan.

Omgivning

Omgivningen utgörs av blandad centrumbebyggelse med bl.a. kontor, bostäder, gym, restauranger och diverse butiker.

Kommunikation

Det centrala läget gör lokalen ytterst lätt tillgänglig oavsett om du åker bil, buss eller cykel. Tåg och busstation finns dessutom inom ca 15 minuters promenadavstånd.

Service

All tänkbar service finner du i Jönköpings centrum, ca 500 m från lokalen. Citykärnan erbjuder ett varierat utbud av restauranger, butiker, banker, hotell, mataffärer och mycket mer.

Parkering

Finns att hyra i garage.

Övrigt

Fastigheten Domherren 23 är belägen längs Odengatan mitt i centrala Jönköping. Den befintliga byggnaden ska totalrenoveras och byggas om, vilket ger nya hyresgäster stora möjligheter att anpassa lokalerna efter egna önskemål.Läget längs Odengatan, ca 500 m från Jönköping city, ger fastigheten bästa möjliga utgångsläge. Möjlighet till parkering finns i huset och citybussar går i stort sett hela tiden från Slottsgatan, ca ett kvarter bort.

Dokument

LÅT OSS GÖRA JOBBET

Fyll i formuläret nedan så matchar vi ert behov mot våra lediga lokaler, utan att ni behöver lyfta ett finger. Det är dessutom helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst.

ÖPPNA FORMULÄR
PERSONUPPGIFTER

EGENSKAPER



kr/mån

ÖNSKEMÅL OM OMRÅDE



HUR GÅR DET TILL NÄR VI SÖKER LOKAL VIA QUADRENT?

Beroende på hur tydlig bild ni har av ert lokalbehov så ser processen olika ut. Vissa vill gå på visning direkt medan andra vill ha vägledning och värdesätter en behovsanalys innan arbetet med att hitta rätt lokal påbörjas. Vill ni kan vi redan tidigt i processen vägleda er kring frågor rörande lokalmarknaden i Jönköping och ert nuvarande avtal, helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst. Det kan t.ex. handla om hyresnivåer i olika områden, rådgivning kring hur ni säger upp ert befintliga avtal på ett smart sätt eller andra frågor gällande hyreslagstiftning och lokalmarknaden. Vi anpassar vårt arbete efter vad som passar er verksamhet och nedan kan ni se ett förslag på hur processen kan gå till.

1. Kontakt & behovsanalys
Vid en första kontakt bokar vi gärna in ett uppstartsmöte, helt kostnadsfritt, där vi tillsammans sätter oss ner och går igenom era krav och önskemål för den nya lokal ni söker. Vi kommer gärna ut till er för att se hur ni har det idag, vad som fungerar bra och mindre bra. Allt för att vi ska få en så tydlig bild av er verksamhet som möjligt. Vi sätter en preliminär tidplan utifrån era behov och ert nuvarande avtal och kan vid önskemål ge råd kring uppsägning, hyresnivåer eller andra lokalfrågor.

2. Sökning
När vi lärt känna er verksamhet och förstått ert behov samt era förutsättningar och tidplan, börjar arbetet för oss att matcha era krav och önskemål mot de lokaler vi arbetar med just nu. Genom oss matchas ert lokalbehov mot ca 70 % av Jönköpings lediga lokaler, utan att ni behöver lyfta ett finger. Det är dessutom helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst.

3. Visning av lokal
När vi har hittat en eller flera lokaler vi tror kan passa er så kontaktar vi er för ett nytt möte, och för visning av de lokaler vi tagit fram. Förhoppningsvis hittar ni en lokal som passar er verksamhet. Om inte börjar vi om och söker på nytt utifrån de invändningar och den nya informationen som tillkommit efter visningen.

4. Förhandling & avtal
När ni hittat en lokal som passar era behov och önskemål tar vi eller fastighetsägaren fram ett utkast till hyresavtal. När båda parter är överens signeras avtalet och ni kan börja förbereda er för flytten.

5. Uppföljning
När avtalet är signat avslutas vårt uppdrag, men vårt arbete slutar inte här. Vi vill såklart veta vad ni tycker om er nya lokal och att ni trivs bra med er nya hyresvärd. Efter signerat avtal bokar vi därför in en avstämning, antingen via telefon eller på plats för att få höra era åsikter och säkerställa att ni är nöjda.