Östra Storgatan 26B

Kontor/Butik  |  1370 m²
FAVORITMARKERA
FAVORITER
FAVORITER
STÄNG

Östra Storgatan 26B

Område: Centrum
Typ: Kontor/Butik
Totalarea: 1370 m²
Adress:

Östra Storgatan 26B, 553 21 Jönköping

David Hjalmarsson

Lokaluthyrning, rådgivning +46 36 440 04 96 +46 701 97 45 54 david.hjalmarsson@quadrent.se
Planlösning

Rymliga ytor med högt i tak väl lämpade för kontor eller butik med ljusinsläpp från norr och söder. Möjlighet för upp till ca 110 kontorsarbetsplatser i öppet kontorslandskap. I samband med omställningen av lokalen så kommer fasaden mot Östra Storgatan byggas om med stora glaspartier vilket kommer möjliggöra en ljus kontorsmiljö och även ge generösa skyltmöjligheter. Lokalerna har tidigare använts som butik för Intersport och kommer nu att ställas om till kontor. Omställningen av lokalen kommer att ske i samråd med hyresgästen så stora möjligheter finns att vara med att påverka utformning och materialval. Kontorsplanet nås både med hiss och via trapphus, med möjlig ingång från Östra Storgatan samt även från Smedjegatan. Möjlighet finns att hyra hela ytan och få den anpassad efter din verksamhet alternativt hyra del av ytan enligt de bifogade förslagen som utgångspunkt (se lokalbeskrivning längre ner för ritningsförslag). Komfortkyla kommer att finnas i lokalen.

Omgivning

Stadsmiljö med en blandning av butiker, kontor & restauranger.

Kommunikation

Mycket goda kommunikationer med både buss, cykel och tåg. Parkeringshusen Smedjan, Atollen och Sesam ligger inom ca 5 min promenadavstånd och stombussar går hela tiden från Södra Strandgatan, ca 200 meter från lokalen.

Service

All tänkbar service finns i närområdet. Jönköpings centrum erbjuder flertalet olika lunchrestauranger, butiker, banker, hotell, gym, mm.

Parkering

Flera parkeringshus finns i närområdet.

Övrigt

Kallhyra ca 2 100 kr/kvm.
Fiber finns i lokalen.
Hiss finns.
Tillträde efter överenskommelse.

Dokument

LÅT OSS GÖRA JOBBET

Fyll i formuläret nedan så matchar vi ert behov mot våra lediga lokaler, utan att ni behöver lyfta ett finger. Det är dessutom helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst.

ÖPPNA FORMULÄR
PERSONUPPGIFTER

EGENSKAPER



kr/mån

ÖNSKEMÅL OM OMRÅDE



HUR GÅR DET TILL NÄR VI SÖKER LOKAL VIA QUADRENT?

Beroende på hur tydlig bild ni har av ert lokalbehov så ser processen olika ut. Vissa vill gå på visning direkt medan andra vill ha vägledning och värdesätter en behovsanalys innan arbetet med att hitta rätt lokal påbörjas. Vill ni kan vi redan tidigt i processen vägleda er kring frågor rörande lokalmarknaden i Jönköping och ert nuvarande avtal, helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst. Det kan t.ex. handla om hyresnivåer i olika områden, rådgivning kring hur ni säger upp ert befintliga avtal på ett smart sätt eller andra frågor gällande hyreslagstiftning och lokalmarknaden. Vi anpassar vårt arbete efter vad som passar er verksamhet och nedan kan ni se ett förslag på hur processen kan gå till.

1. Kontakt & behovsanalys
Vid en första kontakt bokar vi gärna in ett uppstartsmöte, helt kostnadsfritt, där vi tillsammans sätter oss ner och går igenom era krav och önskemål för den nya lokal ni söker. Vi kommer gärna ut till er för att se hur ni har det idag, vad som fungerar bra och mindre bra. Allt för att vi ska få en så tydlig bild av er verksamhet som möjligt. Vi sätter en preliminär tidplan utifrån era behov och ert nuvarande avtal och kan vid önskemål ge råd kring uppsägning, hyresnivåer eller andra lokalfrågor.

2. Sökning
När vi lärt känna er verksamhet och förstått ert behov samt era förutsättningar och tidplan, börjar arbetet för oss att matcha era krav och önskemål mot de lokaler vi arbetar med just nu. Genom oss matchas ert lokalbehov mot ca 70 % av Jönköpings lediga lokaler, utan att ni behöver lyfta ett finger. Det är dessutom helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst.

3. Visning av lokal
När vi har hittat en eller flera lokaler vi tror kan passa er så kontaktar vi er för ett nytt möte, och för visning av de lokaler vi tagit fram. Förhoppningsvis hittar ni en lokal som passar er verksamhet. Om inte börjar vi om och söker på nytt utifrån de invändningar och den nya informationen som tillkommit efter visningen.

4. Förhandling & avtal
När ni hittat en lokal som passar era behov och önskemål tar vi eller fastighetsägaren fram ett utkast till hyresavtal. När båda parter är överens signeras avtalet och ni kan börja förbereda er för flytten.

5. Uppföljning
När avtalet är signat avslutas vårt uppdrag, men vårt arbete slutar inte här. Vi vill såklart veta vad ni tycker om er nya lokal och att ni trivs bra med er nya hyresvärd. Efter signerat avtal bokar vi därför in en avstämning, antingen via telefon eller på plats för att få höra era åsikter och säkerställa att ni är nöjda.