Nybyggd kontorslokal i KV Domherren

Kontor  |  5000 m²
FAVORITMARKERA
FAVORITER
FAVORITER
STÄNG

Nybyggd kontorslokal i KV Domherren

Område: Jönköping centrum
Fastighet: Domherren 23
Typ: Kontor
Totalarea: 5000 m²
Adress:

Slottsgatan 40-44, 553 22 Jönköping

David Hjalmarsson

Lokaluthyrning, rådgivning +46 36 440 04 96 +46 701 97 45 54 david.hjalmarsson@quadrent.se
Planlösning

Lokalerna är fördelade på fyra våningsplan om totalt ca 5000 kvm med tillgång till garage i källarplanet.
I gatuplan erbjuds ca 1100 kvm där det finns möjlighet att inreda som kontor men utrymme finns även att bedriva restaurangverksamhet med potentiell uteservering på innergården. I den del som benämns som ”Lobby” på ritningen så går det att inreda som kontor alternativt verksamhetsyta för tex en butik.
Plan 1 kommer att erbjuda ca 1100 kvm och är tänkt att inredas för kontorsverksamhet, Plan 2 & 3 som är något större erbjuder 1400 kvm vardera och är också avsedda att inredas som konotor. Då lokalerna kommer att byggas upp i samråd med dig som hyresgäst så finns det stora möjligheter att vara med och påverka både utformningen av lokalerna samt även materialval.

Omgivning

Närområdet består till stor del av bostäder, butiker, gym samt flertalet restauranger. Du hittar ett stort utbud av butiker och restauranger i centrum ca 500 m från lokalerna.

Kommunikation

Lokalerna nås enkelt via buss eller cykel, stadsbussarna går precis utanför med närmsta hållplats inom ca 100m. Självklart kan du även ta bilen och ställa dig bekvämt på en parkeringsplats som går att hyra i garaget.

Service

All service finns i direkta närheten i Jönköpings centrum.

Parkering

Parkering finns att hyra i garaget.

Övrigt

Utmed Odengatan finns nu möjligheten att under 2018/2019 flytta in i nybyggda kontorslokaler. En ny byggnad kommer att uppföras där du som hyresgäst får stora möjligheter att vara med och anpassa invändig utformning och materialval för att på så sätt skapa moderna kontorsytor anpassade efter er verksamhet. Den nya byggnaden kommer erbjuda en total area om 5000 m2 avsett för framförallt kontorsverksamhet men erbjuder även möjlighet för etablering av restaurang och butiksverksamhet.

Dokument

LÅT OSS GÖRA JOBBET

Fyll i formuläret nedan så matchar vi ert behov mot våra lediga lokaler, utan att ni behöver lyfta ett finger. Det är dessutom helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst.

ÖPPNA FORMULÄR
PERSONUPPGIFTER

EGENSKAPER



kr/mån

ÖNSKEMÅL OM OMRÅDE



HUR GÅR DET TILL NÄR VI SÖKER LOKAL VIA QUADRENT?

Beroende på hur tydlig bild ni har av ert lokalbehov så ser processen olika ut. Vissa vill gå på visning direkt medan andra vill ha vägledning och värdesätter en behovsanalys innan arbetet med att hitta rätt lokal påbörjas. Vill ni kan vi redan tidigt i processen vägleda er kring frågor rörande lokalmarknaden i Jönköping och ert nuvarande avtal, helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst. Det kan t.ex. handla om hyresnivåer i olika områden, rådgivning kring hur ni säger upp ert befintliga avtal på ett smart sätt eller andra frågor gällande hyreslagstiftning och lokalmarknaden. Vi anpassar vårt arbete efter vad som passar er verksamhet och nedan kan ni se ett förslag på hur processen kan gå till.

1. Kontakt & behovsanalys
Vid en första kontakt bokar vi gärna in ett uppstartsmöte, helt kostnadsfritt, där vi tillsammans sätter oss ner och går igenom era krav och önskemål för den nya lokal ni söker. Vi kommer gärna ut till er för att se hur ni har det idag, vad som fungerar bra och mindre bra. Allt för att vi ska få en så tydlig bild av er verksamhet som möjligt. Vi sätter en preliminär tidplan utifrån era behov och ert nuvarande avtal och kan vid önskemål ge råd kring uppsägning, hyresnivåer eller andra lokalfrågor.

2. Sökning
När vi lärt känna er verksamhet och förstått ert behov samt era förutsättningar och tidplan, börjar arbetet för oss att matcha era krav och önskemål mot de lokaler vi arbetar med just nu. Genom oss matchas ert lokalbehov mot ca 70 % av Jönköpings lediga lokaler, utan att ni behöver lyfta ett finger. Det är dessutom helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst.

3. Visning av lokal
När vi har hittat en eller flera lokaler vi tror kan passa er så kontaktar vi er för ett nytt möte, och för visning av de lokaler vi tagit fram. Förhoppningsvis hittar ni en lokal som passar er verksamhet. Om inte börjar vi om och söker på nytt utifrån de invändningar och den nya informationen som tillkommit efter visningen.

4. Förhandling & avtal
När ni hittat en lokal som passar era behov och önskemål tar vi eller fastighetsägaren fram ett utkast till hyresavtal. När båda parter är överens signeras avtalet och ni kan börja förbereda er för flytten.

5. Uppföljning
När avtalet är signat avslutas vårt uppdrag, men vårt arbete slutar inte här. Vi vill såklart veta vad ni tycker om er nya lokal och att ni trivs bra med er nya hyresvärd. Efter signerat avtal bokar vi därför in en avstämning, antingen via telefon eller på plats för att få höra era åsikter och säkerställa att ni är nöjda.