Lantmätargränd 4

Kontor  |  288 m²
FAVORITMARKERA
FAVORITER
FAVORITER
STÄNG

Lantmätargränd 4

Område: Centrum
Typ: Kontor
Totalarea: 288 m²
Adress:

Lantmätargränd 4, 553 20 Jönköping

Rebecca Grennard

Lokalförmedlare 0726-44 28 90 rebecca.grennard@quadrent.se
Planlösning

Besökare välkomnas av en stor och lyxig entré där de kan slussas in i något av de 4 mindre mötesrummen som finns där idag. Dessa rum skulle också fungera perfekt som kontor. I entrén finns en större toalett som är RWC anpassad där det även finns en dusch. Genom dubbeldörrarna i entrén kommer man in i den del av lokalen som utgör det öppna kontorslandskapet. I ena hörnet finns ett lite större inglasat kontor eller mötesrum beroende på vad hyresgästen har behov av. Det finns ytterligare ett kontor samt ett konferensrum. Pentryt utgörs av inbyggda vitvaror från Siemens där luckor och stommar kommer från HTH kök. Det finns ytterligare två toaletter och samtliga är helkaklade. Det finns gott om förvaring och förråd som kan användas som maskinrum eller arkiv. I anslutning till konferensrummet finns ytterligare ett rum för förvaring. Alla rummen har gått om fönster och tack vare allt glas upplevs lokalen som ännu ljusare. Förutom besöksentrén finns det ytterligare en entré för den egna personalen.

Omgivning

Kontoret är beläget mitt i Jönköping city med närhet till det mesta. Förutom närheten till det mesta ligger det i närheten av flera caféer och restauranger. Lokalen är granne till det mycket populära och omtyckta caféet Stuk.

Kommunikation

Från stationen är det ett gångavstånd på 5-10 minuter. Kommunikationer nås inom ett par minuter och besökare kan med lätthet parkera i något av alla de parkeringshus som finns i närheten.

Service

All tänkbar service finns i närheten.

Parkering

P-platser finns.

Övrigt

Lokalen är anpassad för kontorsverksamhet med öppna landskap, där Moelven och glaspartier är ett genomgående inslag.

Dokument

LÅT OSS GÖRA JOBBET

Fyll i formuläret nedan så matchar vi ert behov mot våra lediga lokaler, utan att ni behöver lyfta ett finger. Det är dessutom helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst.

ÖPPNA FORMULÄR
PERSONUPPGIFTER

EGENSKAPER



kr/mån

ÖNSKEMÅL OM OMRÅDE



HUR GÅR DET TILL NÄR VI SÖKER LOKAL VIA QUADRENT?

Beroende på hur tydlig bild ni har av ert lokalbehov så ser processen olika ut. Vissa vill gå på visning direkt medan andra vill ha vägledning och värdesätter en behovsanalys innan arbetet med att hitta rätt lokal påbörjas. Vill ni kan vi redan tidigt i processen vägleda er kring frågor rörande lokalmarknaden i Jönköping och ert nuvarande avtal, helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst. Det kan t.ex. handla om hyresnivåer i olika områden, rådgivning kring hur ni säger upp ert befintliga avtal på ett smart sätt eller andra frågor gällande hyreslagstiftning och lokalmarknaden. Vi anpassar vårt arbete efter vad som passar er verksamhet och nedan kan ni se ett förslag på hur processen kan gå till.

1. Kontakt & behovsanalys
Vid en första kontakt bokar vi gärna in ett uppstartsmöte, helt kostnadsfritt, där vi tillsammans sätter oss ner och går igenom era krav och önskemål för den nya lokal ni söker. Vi kommer gärna ut till er för att se hur ni har det idag, vad som fungerar bra och mindre bra. Allt för att vi ska få en så tydlig bild av er verksamhet som möjligt. Vi sätter en preliminär tidplan utifrån era behov och ert nuvarande avtal och kan vid önskemål ge råd kring uppsägning, hyresnivåer eller andra lokalfrågor.

2. Sökning
När vi lärt känna er verksamhet och förstått ert behov samt era förutsättningar och tidplan, börjar arbetet för oss att matcha era krav och önskemål mot de lokaler vi arbetar med just nu. Genom oss matchas ert lokalbehov mot ca 70 % av Jönköpings lediga lokaler, utan att ni behöver lyfta ett finger. Det är dessutom helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst.

3. Visning av lokal
När vi har hittat en eller flera lokaler vi tror kan passa er så kontaktar vi er för ett nytt möte, och för visning av de lokaler vi tagit fram. Förhoppningsvis hittar ni en lokal som passar er verksamhet. Om inte börjar vi om och söker på nytt utifrån de invändningar och den nya informationen som tillkommit efter visningen.

4. Förhandling & avtal
När ni hittat en lokal som passar era behov och önskemål tar vi eller fastighetsägaren fram ett utkast till hyresavtal. När båda parter är överens signeras avtalet och ni kan börja förbereda er för flytten.

5. Uppföljning
När avtalet är signat avslutas vårt uppdrag, men vårt arbete slutar inte här. Vi vill såklart veta vad ni tycker om er nya lokal och att ni trivs bra med er nya hyresvärd. Efter signerat avtal bokar vi därför in en avstämning, antingen via telefon eller på plats för att få höra era åsikter och säkerställa att ni är nöjda.