Kompanigatan 5

Kontor  |  237 m²
FAVORITMARKERA
FAVORITER
FAVORITER
STÄNG

Kompanigatan 5

Område: A6 området
Typ: Kontor
Totalarea: 237 m²
Adress:

Kompanigatan 5, 553 05 Jönköping

Astrid Hägg Hansson

Lokalförmedlare 0701 41 57 12 astrid.hagg.hansson@quadrent.se
Planlösning

Kontorslokalen är belägen på plan 3, med två enskilda kontorsrum och
två större rum som idag används som showroom och konferensrum. De
två större ytorna lämpar sig väl för att användas av företag som jobbar i
en aktivitetsbaserad arbetsmiljö där ljus och utrymme kombineras med
ett öppet arbetssätt. RWC med dusch och rymligt fikarum i anslutning
till hall/entré. I källaren finns ett ljust och fint konferensrum att hyra mot
kostnad.

Omgivning

Omgivningen består mestadels av handel och kontor. På A6, som är beläget ca 50 meter från lokalen, finns det mesta inom service samt en hel del butiker och restauranger. Företag i närheten är bl.a. HM, Åhléns, Espressohouse, Stadium, IKEA, Stora Coop, Hedins bil m.fl.

Kommunikation

I och med att Asecs är belägen precis intill gör det också lätt att ta sig till lokalen med buss eller bil då fri parkering samt hållplats för stombussar med frekventa avgångar är beläget precis utanför dörren.

Service

Mycket av all service som man kan tänkas behöva finns på Asecs köpcenter. Så som banker finns i Jönköping city inom ca 3 km.

Parkering

Fri parkering finns intill lokalen.

Övrigt

Anrik kontorslokal som tidigare huserat officersmäss för regementet A6. Byggnaden har varsamt renoverats genom åren och används idag huvudsakligen som kontor.

1 450:-/kvm (kallhyra)
3 rum och kök
Eget elabonnemang
Nätverk fiber

Dokument

LÅT OSS GÖRA JOBBET

Fyll i formuläret nedan så matchar vi ert behov mot våra lediga lokaler, utan att ni behöver lyfta ett finger. Det är dessutom helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst.

ÖPPNA FORMULÄR
PERSONUPPGIFTER

EGENSKAPER



kr/mån

ÖNSKEMÅL OM OMRÅDE



HUR GÅR DET TILL NÄR VI SÖKER LOKAL VIA QUADRENT?

Beroende på hur tydlig bild ni har av ert lokalbehov så ser processen olika ut. Vissa vill gå på visning direkt medan andra vill ha vägledning och värdesätter en behovsanalys innan arbetet med att hitta rätt lokal påbörjas. Vill ni kan vi redan tidigt i processen vägleda er kring frågor rörande lokalmarknaden i Jönköping och ert nuvarande avtal, helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst. Det kan t.ex. handla om hyresnivåer i olika områden, rådgivning kring hur ni säger upp ert befintliga avtal på ett smart sätt eller andra frågor gällande hyreslagstiftning och lokalmarknaden. Vi anpassar vårt arbete efter vad som passar er verksamhet och nedan kan ni se ett förslag på hur processen kan gå till.

1. Kontakt & behovsanalys
Vid en första kontakt bokar vi gärna in ett uppstartsmöte, helt kostnadsfritt, där vi tillsammans sätter oss ner och går igenom era krav och önskemål för den nya lokal ni söker. Vi kommer gärna ut till er för att se hur ni har det idag, vad som fungerar bra och mindre bra. Allt för att vi ska få en så tydlig bild av er verksamhet som möjligt. Vi sätter en preliminär tidplan utifrån era behov och ert nuvarande avtal och kan vid önskemål ge råd kring uppsägning, hyresnivåer eller andra lokalfrågor.

2. Sökning
När vi lärt känna er verksamhet och förstått ert behov samt era förutsättningar och tidplan, börjar arbetet för oss att matcha era krav och önskemål mot de lokaler vi arbetar med just nu. Genom oss matchas ert lokalbehov mot ca 70 % av Jönköpings lediga lokaler, utan att ni behöver lyfta ett finger. Det är dessutom helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst.

3. Visning av lokal
När vi har hittat en eller flera lokaler vi tror kan passa er så kontaktar vi er för ett nytt möte, och för visning av de lokaler vi tagit fram. Förhoppningsvis hittar ni en lokal som passar er verksamhet. Om inte börjar vi om och söker på nytt utifrån de invändningar och den nya informationen som tillkommit efter visningen.

4. Förhandling & avtal
När ni hittat en lokal som passar era behov och önskemål tar vi eller fastighetsägaren fram ett utkast till hyresavtal. När båda parter är överens signeras avtalet och ni kan börja förbereda er för flytten.

5. Uppföljning
När avtalet är signat avslutas vårt uppdrag, men vårt arbete slutar inte här. Vi vill såklart veta vad ni tycker om er nya lokal och att ni trivs bra med er nya hyresvärd. Efter signerat avtal bokar vi därför in en avstämning, antingen via telefon eller på plats för att få höra era åsikter och säkerställa att ni är nöjda.