Barnarpsgatan 13

Kontor  |  787 m²
FAVORITMARKERA
FAVORITER
FAVORITER
STÄNG

Barnarpsgatan 13

Område: Västra centrum
Typ: Kontor
Totalarea: 787 m²
Adress:

Barnarpsgatan 13, 553 16 Jönköping

Rebecca Grennard

Lokalförmedlare 0726-44 28 90 rebecca.grennard@quadrent.se
Planlösning

Kunder och anställda välkomnas på plan 6 av en gemensam yta och kapprum där det även finns tre toaletter. Det finns ett flertal ytor som kan fungera som lounge eller olika typer av samlingsplats för kommande verksamhets anställda. Ett stort och rymligt kök där flera personer kan sitta tillsammans för att umgås och äta. Totalt finns det 14 stora kontorsrum som är anpassade för allt mellan 1-4 personer i vissa fall även för 6 personer. Dock är det enkelt att anpassa kontoren till större ytrymmen om så önskas. På nedre plan finns ett kontorslandskap som är anpassat för 8 personer. Det finns ett flertal konferensrum som är anpassat för större och mindre sällskap omkring 10-20 personer. Övre plan har fönster med ljusinsläpp från både Barnarpsgatan och från innergården nedre plan har ljusinsläpp från innergård och Nygatan. I dagsläget har ett rum använts till vilorum vilket skulle gå att ställa om till ett större förråd eller kontor. Det finns två utrymmen för städ, ett på vardera plan.

Omgivning

Omgivningen utgörs av blandad centrumbebyggelse med bl.a. butiker, restauranger, gym, bostäder och kontor. Företag i närområdet är bl.a. Hemköp, Nordic Wellness, Netto, Forex, Pressbyrån, SF, Den Småländska Kolonin, Glädje, Scandic Hotell och Brasserie Park.

Kommunikation

För företag och verksamheter som har många pendlare är detta läge optimalt då både citybussar samt Jönköpings station nås inom 5 minuter. I nära anslutning av lokalen finns kommunens egna parkeringshus Per Brahe där personal och eventuella kunder kan parkera.

Service

Allt inom service finns i närområdet.

Parkering

P-garage finns på gångavstånd från lokalen.

Övrigt

Kallhyra ca 1750 kr/kvm
Hiss finns
Nätverk: Fiber
Tillträde efter överenskommelse

Dokument

LÅT OSS GÖRA JOBBET

Fyll i formuläret nedan så matchar vi ert behov mot våra lediga lokaler, utan att ni behöver lyfta ett finger. Det är dessutom helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst.

ÖPPNA FORMULÄR
PERSONUPPGIFTER

EGENSKAPER



kr/mån

ÖNSKEMÅL OM OMRÅDE



HUR GÅR DET TILL NÄR VI SÖKER LOKAL VIA QUADRENT?

Beroende på hur tydlig bild ni har av ert lokalbehov så ser processen olika ut. Vissa vill gå på visning direkt medan andra vill ha vägledning och värdesätter en behovsanalys innan arbetet med att hitta rätt lokal påbörjas. Vill ni kan vi redan tidigt i processen vägleda er kring frågor rörande lokalmarknaden i Jönköping och ert nuvarande avtal, helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst. Det kan t.ex. handla om hyresnivåer i olika områden, rådgivning kring hur ni säger upp ert befintliga avtal på ett smart sätt eller andra frågor gällande hyreslagstiftning och lokalmarknaden. Vi anpassar vårt arbete efter vad som passar er verksamhet och nedan kan ni se ett förslag på hur processen kan gå till.

1. Kontakt & behovsanalys
Vid en första kontakt bokar vi gärna in ett uppstartsmöte, helt kostnadsfritt, där vi tillsammans sätter oss ner och går igenom era krav och önskemål för den nya lokal ni söker. Vi kommer gärna ut till er för att se hur ni har det idag, vad som fungerar bra och mindre bra. Allt för att vi ska få en så tydlig bild av er verksamhet som möjligt. Vi sätter en preliminär tidplan utifrån era behov och ert nuvarande avtal och kan vid önskemål ge råd kring uppsägning, hyresnivåer eller andra lokalfrågor.

2. Sökning
När vi lärt känna er verksamhet och förstått ert behov samt era förutsättningar och tidplan, börjar arbetet för oss att matcha era krav och önskemål mot de lokaler vi arbetar med just nu. Genom oss matchas ert lokalbehov mot ca 70 % av Jönköpings lediga lokaler, utan att ni behöver lyfta ett finger. Det är dessutom helt kostnadsfritt för dig som hyresgäst.

3. Visning av lokal
När vi har hittat en eller flera lokaler vi tror kan passa er så kontaktar vi er för ett nytt möte, och för visning av de lokaler vi tagit fram. Förhoppningsvis hittar ni en lokal som passar er verksamhet. Om inte börjar vi om och söker på nytt utifrån de invändningar och den nya informationen som tillkommit efter visningen.

4. Förhandling & avtal
När ni hittat en lokal som passar era behov och önskemål tar vi eller fastighetsägaren fram ett utkast till hyresavtal. När båda parter är överens signeras avtalet och ni kan börja förbereda er för flytten.

5. Uppföljning
När avtalet är signat avslutas vårt uppdrag, men vårt arbete slutar inte här. Vi vill såklart veta vad ni tycker om er nya lokal och att ni trivs bra med er nya hyresvärd. Efter signerat avtal bokar vi därför in en avstämning, antingen via telefon eller på plats för att få höra era åsikter och säkerställa att ni är nöjda.